Avui també s’ha reprès la campanya iniciada abans de la pandèmia amb l’objectiu de promocionar els comerços més sostenibles i que treballen per reduir la generació de residus. Així, l’Ajuntament continua ajudant en la transició cap a comerços més sostenibles i respectuosos amb el medi ambient i, alhora, premia les persones que hi compren i contribueixen a reduir la petjada ecològica.
És per això que rebran el distintiu “Objectiu zero” els comerços que no utilitzen bosses de plàstic d’un sol ús, fan servir bosses compostables, faciliten la compra de productes a granel permeten l’ús d’envasos reutilitzables i, al mateix temps, en premien l’ús.
La clientela reconeixerà els establiments “Objectiu Zero” amb un distintiu elaborat de forma totalment artesanal creat per l’artesana del carrer de la Riera, Sama Genis.
Per incentivar la compra en els comerços sostenibles, i compromesos amb l’objectiu zero, qui hi compri durant el mes de juny entrarà en el sorteig de 5 carrets de la compra.
Paral·lelament, agents de mercats i agents cívics continuen visitant i informant tots els comerços per posar-los al dia de la normativa vigent.
En una primera visita s’informa i s’observa si hi ha algun aspecte a millorar per seguir la normativa. Al cap de quinze dies s’hi torna per revisar si s’han pogut corregir els aspectes a millorar o si cal una tercera visita.
“Informem sobre la normativa en l’àmbit de comerç perquè tots els comerços de la ciutat tinguin les mateixes oportunitats”, ha subratllat Bet Piella.
La campanya informativa forma part del pla de verificació d’activitats que permet supervisar les activitats obertes, que tenen llicència, i assegurar el compliment de totes les normes vigents. L’any passat es van fer 247 inspeccions, amb un 44,9% de les inspeccions inicials amb resultat desfavorable que van avançar amb expedients per solucionar els defectes detectats.